Na kole
Tisk článku

Cyklotrasa České Budějovice – Hluboká nad Vltavou – Purkarec – Jeznice, Litoradlice, přehrada Hněvkovice, Hněvkovice, Břehy, Týn nad Vltavou, Koloděje nad Lužnicí, Bechyně - 60 km

Cyklotrasa Bechyně - Bechyňská Smoleč - Vyhnanice - Svinky - Klečaty - Březnice - Bechyně - 36 km

Zobrazit trasu Bechyně - Bechyňská Smoleč - Vyhnanice - Svinky - Klečaty - Březnice - Bechyně na větší mapě

Údolím Lužnice - trasa 20 a 30 km z Bechyně do Tábora

Z parku před vlakovým nádražím se vydáte po červené turistické značce (dále jen tz.), projdete pod bechyňským mostem, postaven v letech 1926 - 1928, nejvyšší železobetonová konstrukce v tehdejší ČSR, výška mostu 52 m, délka 225 m. krátce půjdete kolem řeky Lužnice, vystoupáte pod Keramickými závody JIKA Bechyně na místní silnici, kolem hřbitova pokračujete dále po silnici a před lesem odbočíte na lesní cestu (stále po červené tz.), která Vás dovede do údolí řeky Lužnice. Postupujete proti proudu řeky po červené tz. do Dobronic u Bechyně - 9 km. zde zřícenina hradu ze 14. stol., nedaleko gotický kostel Panny Marie rovněž ze 14. stol. Pokračujte dále až na řetězový most pod Stádlcem - 13,5 km. technická památka z roku 1848. Most stál původně v Podolsku přes Vltavu na silnici Tábor - Písek. Před dostavbou Orlické přehrady v roce 1960 byl most rozebrán, uložen a v letech 1971 - 1974 znovu postaven na nynějším místě. V současnosti jediný dochovalý řetězový most v Čechách. Na tomto místě můžete odbočit po žluté tz. do Dobřejic a dále pokračovat do Malšic (zde vlakové, příp. autobusové spojení do Tábora i Bechyně). Trasa Bechyně - Malšice = 20 km. Od řetězovéího mostu pokračujete po červené tz. na Lužničanku (restaurace, vodácké tábořiště) a dále údolím řeky kolem zříceniny hradu Příběnice - 19 km hrad Příběnice byl založen ve 13. století, v majetku Rožmberků, posléze útočiště sekty Adamitů, v roce 1420 dobyt Tábority, roku 1434 byl pobořen i s podhradím a protilehlými Příběničkami Dále pokračujete přes Harachovku (dříve vodácké tábořiště + restaurace) do Tábora. Délka trasy Bechyně - Tábor = 30 km (resp. 32 km na nádraží ČD)

Kolem Bechyně na horském kole - cyklo - MTB trasa 25 km

Trasa 25 km - Bechyně - Hvožďany - Dubový vrch - Koloděje nad Lužnicí - Týn nad Vltavou - opět Koloděje nad Lužnicí - Bechyně
Ze „Stadionu Družby“ vyjedete po silnici vpravo dolů směrem na Radětice. Přejedete mostek přes říčku „Smutná“ , sjedete ze silnice na polní cestu, pokračujete kolem rekreačního střediska České pojišťovny. Dojedete po cca 500 m k potůčku, tento přejedete (brod), vystoupáte po cestě lesíkem a dostanete se na silnici Bechyně - Hvožďany. Dáte se vpravo, vystoupáte serpentinami a pokračujete do Hvožďan. Na návsi (zde turistické značení) pojedete rovně a budete pokračovat po žluté turistické značce (dále jen t.z.) polní a lesní cestou na Dubový vrch (476 m). Dále pojedete směrem k řece Lužnici do osady Rosín. Zde přejdete na červenou t.z., jedete po proudu kolem řeky přes Hosty. V Kolodějích nad Lužnicí přejedete řeku, a pokračujete po silnici směrem na Týn nad Vltavou. Po výjezdu z Koloděj nad Lužnicí minete vlevo rybníček, za stoupající zatáčkou zabočíte vlevo (zde rozcestník t.z. - Koloděje nad Lužnici „U hřiště) nahoru na rozbitou silničku a po ní pokračujete nahoru na křižovatku se silnící Bechyně - Týn nad Vltavou u Jarošovic (polorozpadlá autobusová zastávka - „sud“, boží muka). Odbočíte vpravo, po silnici dojedete do Týna nad Vltavou na Náměstí Míru (zde Muzeum, Městská galerie Art Club). Vydáte se po červené t.z., která Vás vyvede z města. Červené t.z. se budete držet po zbytek cesty. Projedete kolem rozhledny „Semenec (rozhled na Město Týn nad Vltavou, údolí Vltavy a Temelínskou JE), pokračujete lesem „Semenec“, osadou Cihelny a po silnici sjedete zpět do Koloděj nad Lužnicí (zde barokní zámeček nyní nepřístupný, v okolí ložiska tuhy, opravený „Židovský hřbitov“, r. 1847 zde zemřel v domě č.p. 52 průkopník českého loutkářství Matěj Kopecký). Přejedete most a proti proudu, stále po červené t.z. dojedete do Bechyně.
Trasa je vhodná pouze pro horská kola. Většinou je vedena po lesních a polních cestách, méně frekventovaných silnicích. Přesto prosíme při jízdě o opatrnost. Jedete za plného provozu a na svoje nebezpečí.

Cyklotrasa 65 km Bechyně - Chrášťany - Koloděje nad Lužnicí - Týn nad Vltavou - Hněvkovice - Smilovice - Březnice -Bechyně

Z Bechyně vyjedete směrem na „Plechamr“ (ze „Stadionu Družby“ doprava) - přejedete říčku „Smutná“ - Hvožďany - Dražíč - Chrášťany - Koloměřice - Koloděje nad Lužnicí - samota Cihelny - Týn nad Vltavou - náměstí - (Muzeum, Městská galerie Art Club), na křižovatce u mostu přes Vltavu přetnete silnici II. tř. spojující Bechyni s Českými Budějovicemi - pokračujete rovně do „Podskalí“ - kolem Vltavy - osada Břehy - před Hněvkovicemi zabočíte ostře doleva do kopce na Třitim - Dobšice - rovně do Smilovic - tyto projet rovně - na další křižovatce odbočit vpravo - okolo ústí potoka „Židova strouha“ - Březnice - vesnici projet rovně - křižovatka u Hodětína - opět projet rovně - na křižovatce před Sudoměřicemi u Bechyně odbočit doleva (vjíždíte na frekventovanou silnici) - okolo letiště - Bechyně.

Cyklotrasa 45 km * (resp. 35 km) Bechyně - Stádlec - řetězový most - Čenkov - Želeč - Hlavatce - Vyhnanice - Sudoměřice u Bechyně - Bechyně

Z Bechyně vyjedete ve směru na Opařany (kolem benzínové pumpy) - Senožaty - Staré Sedlo - samota Sítiny - za touto samotou odbočit vpravo do Stádlce - stádlecké náměstí projedete rovně - zabočíte v pravém dolním konci kolem „Zámečku“ a pokračujete až na řetězový most přes řeku Lužnici - vystoupáte prudké serpentiny - Dobřejice - Čenkov (přetnete silnici II. tř. a poté i železnici spojující Bechyni s Táborem)
(Zde možnost zkrácení trasy o cca 10 km - na křižovatce před Čenkovem zahnete doprava a pokračujete přímo po frekventované silnici II tř. Tábor - Bechyně směrem - Všechlapy, Bechyňská Smoleč, Sudoměřice u Bechyně - Bechyně).
Pokračujete přímo do Želče - vesnici projedete a na křižovatce pojedete vpravo do Hlavatců - zde se na křižovatce dáte opět vpravo do Vyhnanic - projedete Černickou oborou kolem „Zámečku“ a golfového hřiště - Sudoměřice u Bechyně (vjíždíte na frekventovanou silnici II. tř.) - okolo letiště - Bechyně.

Zdroj: www.MestoBechyne.cz

Všechny uvedené trasy najdete na těchto turistických mapách : - Táborsko 1:100 000 (Kartografie), - Táborsko jih a střední Lužnice č. 76, 1:50 000 (KČT), - Písecko č. 71 1:50 000 (KČT)